Název projektu: | Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice |
---|
Číslo projektu: |
|
---|
Doba řešení projektu: | 2014–2015 |
---|
Název dotačního programu: | Vzdělávání pro konkurenceschopnost |
---|
Hlavní řešitel projektu: Spoluřešitelé: | doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D., doc. PhDr. Dušan Janák, Ph.D. |
---|
Další pracovníci centra v participaci: | prof. PhDr. Pavel Mühlpachr, Ph.D., prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., Bc. Zlatuše Krpcová |
---|
Teritoriální přímý dopad: | 13 krajů České republiky, mimo hlavní město Praha |
---|
Stručný popis projektu: Projekt představuje celorepublikový výzkum, v jehož rámci jsou tří základní oblasti: sociologická analýza zaměřená na porovnání dosažených výsledků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v různých typech škol, sociologická analýza zaměřená na popis a zhodnocení efektivity vzdělávací soustavy ve městech Krnov a Sokolov, sociologická analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí se sociálním znevýhodněním v předškolním vzdělávání.
VÝSTUPY PROJEKTU
monografie
- KALEJA, M. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-191-4. Publikace dostupná zde.
- ZEZULKOVÁ, E. Vybrané faktory komunikační kompetence žáků v primárním vzdělávání. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-189-1 Publikace dostupná zde.
- JANÁK, D., STANOEV, M. a kol. Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu. Sociální inkluze žáků a transformace vzdělávacího systému v Krnově a v Sokolově. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-188-4 Publikace dostupná zde.
- KOLAŘÍKOVÁ, M. Dítě předškolního věku v prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-161-7 Publikace dostupná zde.
závěrečné zprávy s parametry monografie
- KALEJA, M., ZEZULKOVÁ, E. Sociologická analýza zaměřená na porovnání dosažených výsledků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v různých typech škol. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 1. Opava: Centrum empirických výzkumů FVP SU, 2015. ISBN 978–80–7510–159-4
- JANÁK, D., STANOEV, M. a kol. Sociologická analýza zaměřená na popis a zhodnocení efektivity vzdělávací soustavy ve městech Krnov a Sokolov. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 2. Opava: Centrum empirických výzkumů FVP SU, 2015. ISBN 978-80-7510-164-8.
- KOLAŘÍKOVÁ, M., JANIŠ, k. ml. Sociologická analýza zaměřená na popis a identifikaci bariér účasti dětí z prostředí sociální exkluze v předškolním vzdělávání. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 3. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-158-7
metodika
- ADAMUS, P. Metodika hodnocení kvality inkluzivní školy. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2015. ISBN 978-80-7510-190-7 Publikace dostupná zde.
tematické workshop:
- Tematický workshop pro prezentací výsledků výzkumu v rámci KA1 na FVP SU v Opavě
- Tematický workshop pro prezentací výsledků výzkumu v rámci KA3 na FVP SU v Opavě
- Tematický workshop pro prezentací výsledků výzkumu v rámci KA3 v Krnově
- Tematický workshop pro prezentací výsledků výzkumu v rámci KA2 v Krnově
- Tematický workshop pro prezentací výsledků výzkumu v rámci KA2 v Sokolově